W ostatnią sobotę odbyły się, pierwsze w tym semestrze, zajęcia ze słuchaczami Akademii Realizacji Dźwięku. W zajęciach uczestniczył zespół Caged Inside oraz M3tropolis. Tym razem zdecydowaliśmy się na nagrania muzyków po kolei. Dzięki temu poświęciliśmy więcej czasu na wykreowanie ciekawych brzmień poszczególnych instrumentów. W przypadku zespołu Caged Inside udało się nam uchwycić twarde, „analogowe” brzmienie perkusji dzięki zastosowaniu mocnej kompresji na mikrofonie pojemnościowym Neumann tlm 103. Mikrofon umieściliśmy nad głową perkusisty i zebraliśmy monofoniczny sygnał całej perkusji. Kolejnym udanym rozwiązaniem było użycie castomowego wzmacniacza Lanthan do nagrań ścieżek gitarowych. Sygnał zarejestrowany został za pomocą mikrofonu wstęgowego Octava ML 52 II i gdybym miał miksować utwór, nie musiałbym stosować dodatkowej equalizacji na gitarach. Piękny przester bez zbędnych, „syczących” częstotliwości. Warto wspomnieć, że dwa utwory na ostatnie płycie Illusion zostały zarejestrowane właśnie na tym wzmacniaczu.
Przy sesji M3tropolis użyliśmy dodatkowo „efektowego” mikrofonu pojemnościowego do rejestracji stopy. Mikrofon CAD GLX 2200 został wrzucony do centrali i w ten sposób rejestrowaliśmy dźwięk. Gdy oddzielnie słuchaliśmy ścieżki pojawiła się obawa, że mikrofon nie wytrzyma ciśnienia generowanego przez instrument. Dźwięk był zniekształcony, przesterowany, chlapiący, podobny do barwy stopy pojawiającej się niekiedy w produkcjach hiphopowych. Jednak po domiksowaniu sygnału do całej perkusji, brzmienie było na tyle ciekawe, że zaryzykowałem ewentualne zniszczenie mikrofonu 🙂