We współczesnej muzyce rozrywkowej utwory mają zazwyczaj rozpoznawalną strukturę i wyraźne elementy występujące w jej ramach. Na niedzielnych zajęciach udało się nam stworzyć fragment muzyczny, który mógłby być zwrotką w utworze popowo-rockowym, choć głównym celem zajęć była uważna analiza technik mikrofonowych i podstawowej obróbki zarejestrowanych ścieżek. Można rzecz, że połączyliśmy przyjemne z pożytecznym 🙂
Zaczęliśmy od nagrania perkusji za pomocą dwóch różnych technik mikrofonowych – XY i AB. Po wyborze ciekawszego rytmu wyrównaliśmy ścieżki, zastosowaliśmy bramki, kompresory i odpowiednią equalizację. W kolejnym kroku wysłaliśmy ścieżki na bus’a, na którym zastosowaliśmy mocną kompresję równoległą. Dzięki temu, uzyskaliśmy mocną i agresywniej brzmiącą konstrukcję, na którą położyliśmy ścieżki basu i tu również pokusiliśmy się o wyrównanie ścieżki.
Kolejnym instrumentem była gitara nagrana w dwóch ujęciach i spanoramowana tak, by stworzyć przestrzeń w miksie i sprawić, by sam instrument zabrzmiał potężniej.
Wisienką na torcie było nagranie wokalu z wykorzystaniem generatora tekstów do piosenek discopolo. Nie miałem pojęcia, że tak pożyteczne narzędzia można odnaleźć w internecie 🙂
W sesji nagraniowej wykorzystaliśmy mikrofony sm57, audixi5, sennheiser e602, lewitt lct 240 pro oraz parę mikrofonów pojemnościowych Oktava MK-012.